Sunday, November 17, 2019

הרבה שירים נגזרים זה מזה.



מה שמצאנו לאורך השנים בשוק הוא שנגזרות היו כלי שימושי במיוחד להעברת סיכון ממי שלא צריך לקחת אותו למי שמוכן ומסוגל לעשות זאת. האירוע המשמעותי ביותר במימון בעשור האחרון היה ההתפתחות וההתרחבות יוצאת הדופן של נגזרים פיננסיים.

החל משנות התשעים ואילך יצר המגזר הפיננסי מערך עצום של מכשירים שנועדו להפריד את המשקיעים מכספם, נגזרות פיננסיות ברמת מורכבות הולכת וגוברת. בשלב מסוים המורכבות הזו הגיעה לנקודה בה אפילו יוצרי הנגזרים עצמם לא הבינו אותם.

השתמשנו בנגזרים במשך הרבה מאוד שנים. אני לא חושב שנגזרות הן רעות, כשלעצמן, אני חושבות שהן מסוכנות. סחר בנגזרים עם חשבונאות סימן לשוק מתנוון למודל למודל. שתי חברות עושות סחר נגזר גדול ורואי החשבון משני הצדדים מראים רווח גדול מאותו סחר.

נגזרים כמעט ואין להם מטרה אלא להעשיר בנקאים באמצעות תמחור אטום והונאת משקיעים באמצעות הנהלת חשבונות מחוץ למאזן. נגזרים הם נושא ענק ומורכב. ניתן לחיות את החיים בהרחקה. אתה סוחר בחוזים עתידיים ואז אתה סוחר בנגזרות של חוזים עתידיים. הבנקים מרוויחים נגזרים ממסחר רב יותר מאשר הם סוחרים סחורות בפועל.

אני רואה בנגזרים פצצות זמן, הן עבור הצדדים העוסקים בהן והן עבור המערכת הכלכלית. נגזרים כשלעצמם אינם רעים. אין שום דבר רע באיך הם נסחרים, איך הם מחושבים ואיך הם ממומנים, כמו כל מכשיר פיננסי אחר, אם הם עושים כראוי.

No comments:

Post a Comment

גוף האדם הוא יצירת האמנות הטובה ביותר.

הרגשתי כמו חיה, ובעלי חיים לא יודעים חטא, נכון? יותר מכל אני שונאת אותך כי אני חושבת עליך. לעתים קרובות. זה מגעיל, ואני לא יכול להפסיק. אם...