Thursday, November 28, 2019

עושר אינו מורכב מבעלי נכסים גדולים, אלא בכך שיש מעט מבוקש.

כולם רוצים לרכוב איתך בלימוזינה, אבל מה שאתה רוצה זה מישהו שייקח איתך את האוטובוס כשהלימוזינה תתקלקל, אמר אופרה ווינפרי. שמור את משאלותיך, קרוב לליבך וצפה במתרחש. מוחות הם כמו פרחים, הם נפתחים רק כשהשעה נכונה. אם אתה מוכן לעשות רק את מה שקל, החיים יהיו קשים. אבל אם אתה מוכן לעשות את מה שקשה, החיים יהיו קלים.

להיות עשיר זה לא עניין של כמה כסף יש לך או כמה בתים בבעלותך; זו החופש לקנות כל ספר שתרצה בלי לבחון את המחיר ולתהות אם אתה יכול להרשות לעצמך. לאנשים עשירים יש טלוויזיות קטנות וספריות גדולות, ולאנשים עניים יש ספריות קטנות וטלוויזיות גדולות. אני אסיר תודה על ברכות העושר, אך זה לא שינה את מי שאני. רגלי עדיין על הקרקע. אני רק נועל נעליים טובות יותר.

מבחן ההתקדמות שלנו הוא לא אם אנו מוסיפים יותר לשפע של מי שיש להם הרבה; זה אם אנו מספקים מספיק למי שיש לו מעט מדי. אדם עשיר בפרופורציות למספר הדברים שהוא יכול להרשות לעצמו שלא לדבר על דברים. צדדי מזל עם אותו שמעז. עושר הוא עבדו של אדם חכם. אדון הטיפש. עושר לעולם לא אמור להיות המטרה שלך בחיים. דבריך רהוטים אך הם רק מילים. עושר אמיתי הוא הלב, לא של הארנק.

אל תחפש עושר גדול יותר, אלא הנאה פשוטה יותר; לא הון גבוה יותר, אלא פגיעות עמוקות יותר. אושר הוא חלק ממי שאנחנו. כסף הוא רק כלי. זה ייקח אותך לכל מקום שתרצה, אך הוא לא יחליף אותך כנהג. ההיסטוריה נכתבת על ידי העשירים, וכך העניים מקבלים את האשמה בכל דבר. אם אנו מצווים על העושר שלנו, נהיה עשירים וחופשיים. אם העושר שלנו מצווה עלינו, אנחנו אכן עניים.

אני מעדיף להיות מסוגל להעריך דברים שלא אוכלים לי מאשר שיהיו לי דברים שלא אוכל להעריך. כאשר כסף מבין שהוא בידיים טובות, הוא רוצה להישאר ולהתרבות בידיים האלה. הכסף שאתה מרוויח הוא סמל לערך שאתה יוצר. עושרה של נשמה נמדד בכמה שהיא יכולה להרגיש ... את העוני שלה בכמה מעט. מה מועיל כסף אם הוא לא יכול לקנות אושר? ליבנו אוצר; אם אתה שופך את כל עושרו בבת אחת, אתה פושט רגל

No comments:

Post a Comment

גוף האדם הוא יצירת האמנות הטובה ביותר.

הרגשתי כמו חיה, ובעלי חיים לא יודעים חטא, נכון? יותר מכל אני שונאת אותך כי אני חושבת עליך. לעתים קרובות. זה מגעיל, ואני לא יכול להפסיק. אם...