Saturday, December 21, 2019

יהיר צוחק מהתשובה.

אדם אינו צריך להרגיש פחות אנושי כדי לממש את חטאו; להפך, הוא צריך להבין שהוא לא מקבל שום הוכחה מיוחדת לחטאו. אין זה העדר חטא אלא האבל עליו שמבדיל את ילד האלוהים מפרופסורים ריקים. חזרה בתשובה היא עבודה מתקנת כדי לתקן את מוחנו וליבנו, שמתעקמים מחטא.

גברים נולדים לחטוא ... מה שהכי חשוב זה לא שאנחנו טועים, אלא שאנחנו נהנים מהטעויות שלנו, שאנחנו מסוגלים לחזור בתשובה כנה, לניגוד אמיתי. אני שטן לא מוכן. אני בוכה כמו איזה ילד נועז. אני רוצה ללכת הביתה. עם זאת בתשובה, אני מבין שלהיות כל כך שווה לאלוהים בגלל שהתגובה שלי כל כך חשובה.

אם אתה מסוגל לבוז להתנהגותך שלך, אתה יכול פשוט לאהוב את עצמך. אני שטן לא מוכן. אני בוכה כמו איזה ילד נועז. אני רוצה ללכת הביתה. אלוהים אינו דורש מכל אדם להשיג את הדבר הגבוה ביותר והטוב ביותר מבחינה תיאורטית. שום דבר לא מוחק את העבר. יש תשובה, יש כפרה ויש סליחה. זה הכל, אבל זה מספיק.

אבל האיש שלא חושש להודות בכל מה שהוא רואה שהוא לא בסדר עם עצמו, ובכל זאת מכיר בכך שהוא עשוי להיות מושא אהבתו של אלוהים דווקא בגלל חסרונותיו, יכול להתחיל להיות כן. כנותו מבוססת על ביטחון, לא באשליותיו לגבי עצמו, אלא בחסדיו האינסופיים הבלתי פוסקים של האל.

No comments:

Post a Comment

גוף האדם הוא יצירת האמנות הטובה ביותר.

הרגשתי כמו חיה, ובעלי חיים לא יודעים חטא, נכון? יותר מכל אני שונאת אותך כי אני חושבת עליך. לעתים קרובות. זה מגעיל, ואני לא יכול להפסיק. אם...