Monday, December 9, 2019

זה עדיין קסם גם אם אתה יודע איך זה נעשה.

אנחנו תקועים עם טכנולוגיה כשמה שאנחנו באמת רוצים זה רק דברים שעובדים. בבקשה, לא משנה כיצד נקדם טכנולוגית, אנא אל תנטוש את הספר. אין בעולם החומרי שלנו דבר יפה יותר מהספר. לא ניתן להבחין בכל טכנולוגיה מתקדמת מספקת מהקסם. זה עצוב. איך הפכו החיים הפלסטיים וה מלאכותיים. יותר ויותר קשה למצוא משהו ... אמיתי.

לעולם לא תשנו דברים על ידי לחימה במציאות הקיימת. כדי לשנות משהו, בנה מודל חדש שהופך את הדגם הקיים למיושן. ראשית חשבנו שהמחשב האישי הוא מחשבון. ואז גילינו כיצד להפוך מספרים לאותיות עם ASCII - וחשבנו שזה מכונת כתיבה. ואז גילינו גרפיקה, וחשבנו שמדובר בטלוויזיה. באמצעות האינטרנט העולמי הבנו שמדובר בחוברת.

מחשבים חסרי תועלת. הם יכולים רק לתת לך תשובות. לפני שתתפנק יותר מדי עם גאדג'טים ותצוגות וידיאו מהפנטות, הרשו לי להזכיר לכם שמידע איננו ידע, ידע אינו חוכמה והחוכמה איננה ראייה מראש. כל אחד מהם צומח מהשני, ואנחנו זקוקים לכולם. אני יודע שיש פתגם שאומר 'לטעות זה אנושי', אבל שגיאה אנושית אינה דבר שהמחשב יכול לעשות אם הוא ינסה.

ההתקדמות הטכנולוגית רק סיפקה לנו אמצעים יעילים יותר ללכת אחורה. בסוף יום אומלל, במקום להתאבל על כלום הווירטואלי שלי, אני תמיד יכול להסתכל על סל הנייר העמוס שלי ולומר לעצמי שאם אני נכשל, לפחות הורדתי איתי כמה עצים. זה אמור להיות אוטומטי, אבל למעשה צריך ללחוץ על הכפתור הזה.

No comments:

Post a Comment

גוף האדם הוא יצירת האמנות הטובה ביותר.

הרגשתי כמו חיה, ובעלי חיים לא יודעים חטא, נכון? יותר מכל אני שונאת אותך כי אני חושבת עליך. לעתים קרובות. זה מגעיל, ואני לא יכול להפסיק. אם...